vrijdag 27 april 2012

Gesprek.

Nou, we moesten gisteren dus op gesprek in Hendrik-Ido-Ambacht. We moesten er om 19.30 uur zijn dus we zijn maar op tijd vertrokken i.v.m de files. Om 16.00 uur zaten we in de auto en we hadden de ene naar de andere file. Pfffffffffffff dat was niet leuk., maar uiteindelijk waren we nog op tijd.
We werden heel vriendelijk ontvangen door Ineke en haar man en hun dochter. Ineke is vrijwilliger bij Meiling en reist ongeveer om de 3 maanden naar China om de adoptieouders te begeleiden.
Er waren ook nog 2 andere stelletjes die ook van onze leeftijd zijn Ineke en haar man vertelden over hun eigen adoptie uit China wat heel leuk was om te horen. Dit was al begin jaren 90 , toen ging het allemaal heel anders dan nu.
We kregen een heel pak papieren met daarin een overzicht van de papieren die we gereed moeten maken voor China. Hier een lijst van wat we moeten verzamelen de komende tijd:

1: ADOPTION APPLICATION;

 Dit moet een verslag worden over ons zelf, waarom we willen adopteren, dat we het kind nooit meer afstaan, dat we het de best mogelijke medische zorg mogelijk geven, dat het dezelfde rechten krijgt als een biologisch kind, dat we hem/haar een goede opleiding geven en dat we beloven de follow-up verslagen op tijd te versturen als daar om gevraagd wordt. (China vraagt af en toe een verslag over het kind met foto`s enz.)

2: EEN INTERNATIONAAL UITTREKSEL UIT HET GEBOORTEREGISTER.

3: EEN INTERNATIONAAL UITTREKSEL UIT HET HUWELIJKSREGISTER.

4 :
A: EEN WERKGEVERSVERKLARING
B: FINANCIAL STATEMENT ( onze inkomens, bezittingen enz..)

5: GEZONDHEIDSVERKLARING

Een uitgebreide medische keuring met o.a bloed en urine onderzoek.

6: VOOGD AANSTELLEN

We moeten een getrouwd echtpaar als voogd aanstellen mocht er iets gebeuren voordat en naar Nederlands recht geadopteerd is.

7: VERKLARING OMTRENT HET GEDRAG.

Dit is een formulier van rijksoverheid die ingevuld moet worden en dan via de gemeente naar de rijksoverheid gaat. Na 3 weken krijg je dan als het goed is een verklaring van goed gedrag.

8: REFERENTIEBRIEVEN GERICHT AAN CCCWA CHINA.

We moeten minimaal 3 referentiebrieven laten schrijven door goede bekenden of familie. Hierin moet staan hoe we elkaar kennen, hoe onze persoonlijkheid , tekortkomingen,geestelijke gezondheid, gedrag enz is. En of we goede ouders zullen zijn.

9: ORIGINELE BEGINSELTOESTEMMING.

Die hebben we gekregen toen we "goedgekeurd" zijn door de Raad van de Kinderbescherming.

10: HET ORIGINELE GEZINSRAPPORT.

Dit is opgemaakt door de Raad van Kinderbescherming. Deze hebben we in een gesloten envelop meegekregen en mag alleen door de notaris opengemaakt worden.

11: DRIE PASPOORTKOPIEN.

12: TWEE PASFOTO`S VAN IEDER EN ZES FOTO`S VAN ONS EN ONS HUIS

Een hele lijst dus en alles moet in het ENGELS!!! Dat wordt nog een hele opgave, maar wel leuk dat je tenminste bezig bent met de adoptie.

Als alle papieren goed in orde zijn moeten we ze laten legaliseren door een notaris. Die moet de documenten bundelen en voorzien van een lakzegel en zijn handtekening. Ook wij moeten hier tekenen voor bepaalde dingen.

Hierna moet de notaris weer gelegaliseerd worden door de arrondissementsrechtbank. Deze legaliseert de handtekening van de notaris.

Daarna moeten we ons "rondje Den Haag "maken voor verdere legalisatie`s.
Eerst moeten we naar het Ministerie van Justitie, daarna het Ministerie van Buitenlandse Zaken en voor de laatste legalisatie naar het Chinese Consulaat.

Na een week kunnen we onze papieren weer uit Den Haag halen en is het voorzien van alle stempels stickers en handtekeningen die nodig zijn.

Als alle papieren ook in het Chinees zijn vertaald dan kunnen de papieren naar China!!
Nog een hele lange weg te gaan dus hihi.

Maar... de eerste documenten zijn al binnen, we zijn vanmiddag naar het gemeentehuis gegaan en hebben daar onze geboorteaktes en huwelijksakte gehaald. Ook hebben we  de verklaringen omtrent het gedrag afgegeven en zij sturen hem weer door naar Rijksoverheid.
Dus we doen ons huiswerk heeeeel goed. Nu nog even wat slachtoffers vinden die een verslag gaan schrijven over ons. We weten al wie, nu nog even vragen of ze het willen hahah.

Zo weer een heel verhaal maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.
Tot snel.

donderdag 19 april 2012

Landen intake

Nou we hebben de mail gekregen van Ineke ( van team China). We moeten dus 26 april om 19.30 uur in Hendrik Ido Ambacht zijn!!! Volgens de route planner 2,5 uur reiden vanaf Zwartemeer. Tjonge..... En we moeten de volgende dag ook nog gewoon werken!!! Nou ja, we moeten er wat voor over hebben en dat hebben we ook!!!!
Als het goed is ontmoeten we daar nog meer stellen die ook gaan adopteren uit China! Dat is wel leuk dan kun je een beetje ervaringen uitdelen.
Ook krijgen we denk ik vele officiële documenten die we moeten laten ondertekenen en waar stempels op moeten! Nou ja we zien het wel. Gaat in ieder geval lekker snel zo!!!

woensdag 18 april 2012

landen intake!!!

Yesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Volgende week donderdag landenintake. Ik moet nog een mail krijgen met het hoe en waar dus als ik meer weet weten jullie het ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zondag 15 april 2012

parenting plan

Vandaag is Marit gedoopt en we hebben een heel leuk feestje gehad. We hebben ook maar meteen een foto van ons tweeën gemaakt. Dan begin je toch wel aan jezelf te twijfelen hoor!! Zien wij er wel leuk genoeg uit??? Haha slaat natuurlijk helemaal nergens op.....
Toen we weer thuis waren heb ik de foto`s geüpload en de parentingplan nog even nagekeken.  Toen alles maar verzonden naar Marga.
Die stuurde al snel weer een mailtje terug dat hij te lang was!! Pfff het moest rond de 20 regels zijn , daar zat ik ver boven dus heb ik er maar heel veel uit gehaald. Wel lastig want er moeten bepaalde dingen in staan. Je kunt nergens over uitweiden. Dus ben ik net nog ff aan de slag gegaan en heb best veel weggehaald. Ik zit nu op 30 regels , hopen dat dat wel goed is.
Marga vertelde ook nog dat we NIET binnen een week een uitnodiging kunnen verwachten van de landenintake maar binnen één MAAND. Nou ja, we hebben al zo lang gewacht , daar lig ik ook niet wakker van. Ons rapport kan toch niet eerder opgestuurd worden voordat we 2 jaar getrouwd zijn en dat is 20 augustus.
Nou ik ga slapen!! Welterusten.... Dromen over ons kind van ver......

woensdag 11 april 2012

bemiddelingsovereenkomst

Vanmiddag zat de bemiddelingsovereenkomst in de brievenbus!!!! Weer een stapje verder.
Ik heb hem direct ondertekend en Dennis ook toen die thuis was en we hebben hem meteen teruggestuurd! Ha Ha. Het kan ons nu niet snel genoeg gaan .
Ook zat er een leuke rekening bij van 750 euro voor de bemiddelingskosten. Die ook maar meteen betaald anders kunnen we niet verder. Ook zat er een overzichtje bij van de aankomende kosten,  waaronder 5000 US dollars voor het weeshuis, tjonge...... heeft iemand nog een geldboompje in de tuin staan???  Nou ja dat geld komt denk ik wel goed terecht.......
Nu is het wachten op de uitnodiging van de "landenintake", ik hoop dat we die volgende week krijgen. Deze week zal wel niet meer worden.
Ondertussen ben ik ook met het parenting plan bezig. Wel moeilijk hoor. Waarom kiezen we bewust voor een SN kindje?!! Ik vind dat wel moeilijk hoor.
Maar dat zal ook wel weer goed komen!!

zondag 8 april 2012

Mooie film


Dit vind ik 1 van de mooiste disney films die er is!! Echt een jankfilm hahah, dit liedje van Bryan Adams vind ik ook erg mooi, de tekst spreekt me ook erg aan!!!!!

donderdag 5 april 2012

Mail

Vanmiddag heb ik maar even weer een mailtje gestuurd naar Marga van Meiling, met de vraag hoe het nu precies verder gaat.
Gelukkig heb ik al een mailtje terug gekregen. Ze had onze SN lijst ontvangen en we zijn wel bemiddelbaar voor China. Ze wacht nu op onze papieren, zo snel ze die heeft dan stuurt ze onze bemiddelingsovereenkomst op, zo gauw we die getekend terug hebben gestuurd kunnen we de uitnodiging verwachten van de landenintake, volgens Marga is dat vaak binnen een week vanaf ze de overeenkomst terug hebben dus dat gaat lekker snel.
Ook moeten we een parantingplan maken. Daarvoor moeten we een foto`s van ons samen maken en een foto van ons apart. Het moesten vrolijke foto`s zijn want die foto`s gaan naar China (CCAA).
Ook moeten we een verslag maken met deze punten:


  • Kort voorstellen van uw gezin,(niet meer dan 2 regels) CCCWA heeft ook al uw volledige dossier.
  • Is er medische zorg, ziekenhuis dichtbij enz.? Waarom kiest u voor special need en/of hoe bent u tot deze keuze gekomen? Waarom heeft een kindje met een medische beperking een goede toekomst bij u?
  • Is uw gezin verzekerd voor medische kosten.
  • Wie zorgt er voor uw kind als hij/zij thuiskomt in de eerste maanden? En daarna? Hoe is de opvang verder geregeld in samenhang met werk? Zijn er opa’s, oma’s of andere familie of zijn er vrienden die kunnen helpen?  
  • Zijn er in de omgeving voorzieningen voor kinderen zoals school, crèche, speeltuin?
  • Wat zijn uw plannen bij de opleiding van uw kind, hobby's of sport?
  • Schrijf positief en vooral over alle goede zaken die u een kindje kunt bieden, bijvoorbeeld de leuke activiteiten die u samen met uw kind kunt gaan doen.

Wel weer een moeilijk verslagje dus. Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Maar daar gaan we dus ons best weer voor doen.
Dit weekend maar even een paar mooie foto`s maken.

Zo dit was het adoptie nieuws voor nu, ik hoop dat we snel meer te vertellen hebben



maandag 2 april 2012

Volgers!!!!!

Voor mensen die ons niet kennen en je wilt ons volgen : stel je eerst even aan ons voor en laat even weten waarom je ons wilt volgen !!